Bekijk de online versie
PoolService
Pool service
Pool Service
2 sept 2020
Pool service
  In deze nieuwsbrief bespreken wij de verwachte eindejaardsrukte, het gestarte traject met betrekking tot het gebruik van onoplosbare etiketten op CBL fust en hebben wij een aankondiging vanuit de organisatie Pool Service.  
Pool Service
Pool Service
     
 
 
     
 
top
Directie wisseling Pool Service

In verband met het bereiken van de pensioen gerechtigde leeftijd gaat Arthur Arent, na bijna 10 jaar, zijn functie van General Manager Pool Service overdragen. Met ingang van 14 september 2020 treedt Robert Velu in dienst bij Pool Service.

Na een korte inwerkperiode zal hij de functie van General Manager op zich nemen. Arthur Arent blijft nog enige tijd aan Pool Service verbonden om een goede overdracht te borgen en rondt nog een aantal projecten af.

Robert heeft een ruime ervaring opgedaan in Retail en aan de leverancierskant. In zijn laatste rol werkte Robert als Senior Supply Chain Planning manager bij PLUS Retail. Daar was hij met zijn team verantwoordelijk voor Forecast, Replenishment, Leveranciers management en Contract bewaking.

Wij wensen Robert veel succes met het vervullen van deze functie.

bottom
 
top
Stickers en etiketten op CBL fust: maatregelen

In het kader van voedselveiligheid en -hygiëne wordt het verbod op het gebruik van ongeschikte stickers in de CBL pool vanaf 1 juli 2020 gehandhaafd.

Deze handhaving heeft Stichting VersFust geïnitieerd door het groeiende aantal klachten uit de pool over rest-stickers’ op het CBL fust de afgelopen jaren. Ook de Voedsel en Warenautoriteit heeft opmerkingen gemaakt over het groeiende probleem van etiketresten op CBL fust.

Zoals opgenomen in artikel 11 van de lange termijn huurvoorwaarden 2018 is etiketteren van kratten uitsluitend toegestaan met in het wasproces goed oplosbare lijmsoorten. Het niet kunnen verwijderen van deze etiketten zorgt voor hinder in de gehele CBL-pool, door stilstaande machines en -productieprocessen of hogere waskosten.

Vanuit de collectieve gedachte achter de pool vindt het Stichting VersFust bestuur dit onaanvaardbaar en heeft de poolmanager gevraagd om stevige maatregelen te nemen.

Om te helpen bij het vinden van alternatieve, goedgekeurde etiketten, zijn wij in januari in overleg geweest met verschillende leveranciers over de haalbaarheid van dit soort verwijderbare etiketten in de CBL-pool. Meerdere testen in vochtige – en koel/vries omgevingen hebben aangetoond dat dit soort etiketten voldoen aan de gebruikseisen voor hechting tijdens gebruik.

Wij hebben middels onze nieuwsbrieven en op onze website een lijst beschikbaar gesteld van geaccepteerde leveranciers: http://normpack.nl/nl/producenten-stickers en in de aanloopperiode geaccepteerd dat ‘ongeschikte’ etiketten opgebruikt worden. Helaas ontvangen wij ook na de aanloopperiode klachten over stickers op fust.

Hierbij worden foto’s aangeleverd van het fust en de stickers, waaruit de veroorzaker duidelijk blijkt. Aankomende maanden starten wij een traject waarbij de veroorzaker officieel wordt aangeschreven en dringend verzocht om binnen 3 weken een plan van aanpak voor verandering aan te leveren. Daarbij wordt de veroorzaker geconfronteerd met een passende maatregel.

Namens het bestuur van Stichting VersFust vertrouwen wij op uw begrip en medewerking. Heeft u vragen of wilt u meer weten over het gebruik van etiketten binnen de CBL pool, neem dan contact op via svf@pool-service.nl.

bottom
 
top
Voorbereiding verwachte eindejaar drukte

De afgelopen jaren is gebleken dat de behoefte aan CBL fust tegen het einde van het jaar fors oploopt. Ook dit jaar is de fust productie vanaf augustus al goed op gang gekomen. Om de beschikbare productiecapaciteit volledig te benutten is het noodzakelijk dat nieuwe contracten tijdig moeten worden aangevraagd. In de afgelopen jaren zijn wij in staat geweest om pooldeelnemers met voldoende saldo door de eindejaar periode te helpen. Problemen zijn echter ontstaan bij partijen met te kleine contracten.

In de drukke periodes blijven de gestelde voorwaarden met betrekking tot het benodigde (beschikbare) saldo om CBL fust te mogen bestellen van toepassing. Het is dan ook zaak om uw (verwachte) verbruik tijdig te controleren en waar nodig uw contractaantallen hierop aan te passen.

Aanvragen vóór 1 oktober 2020 kunnen met zekerheid beschikbaar worden gesteld en uitgegeven. Bij aanvragen na 1 oktober kunnen wij geen definitieve garanties bieden voor de beschikbaarheid.

Voor inzicht in uw (historische) verbruik zijn rapportages beschikbaar in uw omgeving van de Avalanche Webview. Transactieoverzichten kunnen tot 2 maanden terug worden uitgedraaid. Ook kunt u een actueel contractoverzicht (Rapport 9) uitdraaien. Klik hiervoor na inloggen linksonder in het menu op ‘Rapporten’, en selecteer in het drop-down menu van het volgende scherm het gewenste rapport.

Heeft u vragen gerelateerd aan leveringen en/of orders, stuur dan een e-mail naar data@pool-service.nl. Indien u vragen heeft over uw actieve contracten of wilt u een contract aanvragen, gebruik dan contract@pool-service.nl. Wij helpen u graag verder!

bottom
 
 
             
  Naar de website   Stuur een e-mail   Afmelden